Türk Telekom’un tarife ücretlerinde yapacağı değişikliği ve “tatlıya bağlayalım” kampanyasını değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Şube Başkanı Üstün BOL; ”Türk Telekom’un rekabete açık olan şehirlerarası ve yurtdışı çıkışlarında indirim yaparken, halen doğal tekelinin sürdüğü şehir içi görüşmelerde zam yapması iyi niyetli bir yaklaşım değildir.” dedi. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Şube Başkanı Üstün BOL konu ile ilgili şu açıklamayı yapmıştır:
“Türk Telekom, tarifelerinde değişiklik yaparak önümüzdeki günlerde milletler arası ve şehirlerarası görüşmelerde indirim yapacağını buna karşılık şehiriçi görüşmelerde sabit ücretin artırılarak zam yapılacağını duyurmuştur. Bununla birlikte, Türk Telekom’a borçlarını ödeyemeyen yaklaşık bir milyon abonenin borçlarına faiz indirimi uygulayacak olan “tatlıya bağlayalım” kampanyasını açıklamıştır.
Türk Telekom halen dünyanın en pahalı telefon hizmetini, dünyanın en kötü ve en yavaş ADSL hizmetini sunmaktadır. Bu yetmezmiş gibi adeta aboneleriyle dalga geçerek rekabetin olduğu milletlerarası ve şehirlerarası görüşmelerde indirim yaparken, tüketicinin başka alternatifinin olmadığı şehir içi görüşmelerde zam yapmaktadır. Öncelikle; Türk Telekom’un fiyat ayarlaması yapabilmesi için Telekomünikasyon Kurumunun Onayını alması gerekmektedir. Türk Telekom genel müdürünün Kurumun onayını almadan yeni fiyat tarifelerini açıklaması Telekomünikasyon Kurumu’nun saygınlığını çiğnemek ve kurumun işlevselliğini ortadan kaldırmak anlamına gelir.
Kamu tekeli olmaktan çıkan, fakat doğal tekeli halen devam eden Türk Telekom, kamunun şımarık, sorumsuz çocuğu olma hastalığından kurtulamamıştır. Bunda en büyük sorumluluk, düzenleyici ve denetleyici kurum olan Telekomünikasyon Kurumuna aittir. Kurumun, kendi izni alınmadan açıklanan tarife değişikliği hakkında nasıl bir işlem yapacağı, kendi saygınlığını ortaya koyması açısından son derece önemli bir ölçüt olacaktır.
Bununla birlikte enflasyonun yüzde 10 seviyesinde, banka faizlerinin yüzde 15’ler seviyesinde olduğu bir ülkede Türk Telekom yıllık %54 gecikme faizi uygulamaktadır. Halen yaklaşık bir milyon abone borçlarını ödeyememektedir. “Tatlıya bağlayalım” kampanyası ile Türk Telekom uzun zamandır, yıllık % 54 faiz uyguladığı abonelerine faiz indirimine giderek şirinlik yapmaya çalışmaktadır. Telekom samimi ise, gecikme faizlerini %54’lerden banka faizleri oranına indirmeli, tatlıya bağlayalım kampanyasına başvuracak aboneleri için de, yasal tebligatın tüketiciye bildirildiği tarihteki bedeli anapara kabul ederek yıllık enflasyon oranında gecikme faizi uygulamalıdır. Aksi halde her yıl yüzde 54 faiz işletilmiş, bunun üzerine temerrüt faizi eklenmiş bedel üzerinden faiz indirimine gitmek tüketiciyle alay etmek ve kamuoyunu yanıltmak anlamına gelir.
Türk Telekom 2004 yılında sabit hat tarifelerini düzenleyerek milletlerarası, şehirler arası ve GSM görüşmelerinde indirime gitmiş fakat rekabete açık olmayan şehir içi görüşmelerinde sabit ücret getirerek zam yapmıştı. Önümüzdeki günlerde yapılacak düzenlemede şehiriçi görüşmelerde yeniden zam yapılacak olması, tüketicinin istismarı anlamına gelmektedir. Şehir içi görüşmelerin rekabete açık olmaması nedeniyle tüketicilere daha pahalı hizmet sunan ve tüketicileri adeta cezalandıran Türk Telekom, özel firmaların şehir içi görüşme hizmeti sunabilmesinin önünde ki engeller kalktığında hak ettiği karşılığı bulacaktır” dedi.