Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, Türk Telekomun 1 Mart tarihinden itibaren yürürlüğe koyduğu yeni tarife sonrasında sabit telefon faturalarının artması üzerine abonelerin bir yandan hak arayışı için tüketici birliklerine yoğun şekilde şikayette bulunurken, diğer yandan hatlarını iptal ettirdikleri söyledi.
Bülent Deniz, yaptığı açıklamada, Türk Telekomun yürürlüğe koyduğu yeni tarifesiyle milletler arası, şehirler arası ve GSM arama ücretlerinde indirime gidilirken, tek başına hizmet sunduğu şehir içi görüşme ve sabit ücretlerde yüzde 25 oranında zam yapıldığını anımsattı.
Türkiye’de yaklaşık 19 milyon 300 bin sabit telefon kullanıcısının bulunduğunu belirten Deniz, yeni uygulamalı fiyatların nisan ayından itibaren faturalara yansımasıyla abonelerin telefonlarını kullanmamaya başladıklarını ifade etti.
Deniz, birden 50 YTL’nin üzerinde ödeme çıkartılan faturaları karşılarında gören tüketicilerin şaşkınlıklarını gizleyemediğini, özellikle evlerdeki sabit hatların kullanımının giderek azalmaya başladığını ve hemen hemen hiç kullanılmadığını savundu. Deniz, “Telefon faturalarının artması üzerine aboneler bir yandan hak arayışı için tüketici birliklerine şikayette bulunurken, diğer yandan da hatlarını iptal ettiriyorlar” dedi.
“TARİFELER GÖZDEN GEÇİRİLMELİ”
Vatandaşların kullanmadıkları telefonlar için boşu boşuna sabit ücret ödemek yerine, hatlarını bir an önce kapattırma yoluna gittiklerine dikkati çeken Deniz, “Sabit hatların iptalinin her geçen gün çığ gibi büyüyeceğine inanıyoruz. Türk Telekom bu konuda aklını başına toplamalı ve tarifelerini yeniden gözden geçirmeli” diye konuştu.
ADSL İÇİN TELEFON ŞART DEĞİL
Deniz, Türk Telekomun ADSL hizmeti sırasında vatandaşlara sabit hat çekilmesi yolundaki şartını Kocaeli Tüketici Hakem Heyetinin reddettiğini de hatırlatarak, karara göre artık ADSL için sabit telefon edinme mecburiyetine gerek kalmadığını, hakem heyetinin bu kararını ülke genelinde yaygınlaştıracaklarını da sözlerine ekledi.