Tüketiciler, Telekom’un Tarife Uygulamasını Rekabet Kurumuna Şikayet Etti

ANKARA – Tüketici Hakları Derneği (THD), Türk Telekomun tarife uygulamasının rekabete aykırı olduğunu öne sürerek, Rekabet Kurumuna, soruşturma açılması için başvuruda bulundu.
THD Başkanı Turhan Çakar, Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte bugün Rekabet Kurumuna gelerek, konuyla ilgili şikayet dilekçesini kuruma iletti.

Çakar, daha sonra, gazetecilere yaptığı açıklamada, Türk Telekomünikasyon AŞ’nin şehir içi görüşmelerine yaptığı yüzde 25 zam ile tüketicilerin cebinden yaklaşık 800 milyon dolar çıkacağına işaret etti.

Türk Telekomun diğer taraftan hesaplı, standart ve yazlık hatlarda yıl boyunca kullanım hakkı olan ücretsiz 100 kontör kullanımını 1 ayla ve 22.00-07.00 saatleri arasında sınırlandırarak bu hakkı ortadan kaldırdığını belirten Çakar, ayrıca hafta sonları ve resmi tatillerde gün boyu indirim uygulamasını da 23.00-07.00 saatleri arasına sıkıştırarak ortadan kaldırdığını anımsattı.

Şehir içi sabit telefon görüşmelerinde Türk Telekomun rakipsiz ve doğal tekel konumunda bulunduğuna vurgu yapan Çakar, bu nedenle tüketicilerin, seçme hakları bulunmadığından konuşma hizmetlerini Türk Telekomdan almak zorunda kaldıklarını anlattı.

Türk Telekomun doğal tekel durumunu, tüketicilerin zorunluluğunu ve seçme hakkının olmadığını kötüye kullanarak şehir içi sabit telefon görüşmelerine resmi enflasyonun ve yüzde 25 oranında yapıldığı iddia edilen zammın çok üzerinde bir zam yaptığını da öne süren Çakar, yaptıkları bir hesaplamaya göre hesaplı hattan yapılan görüşmelere Türk Telekomun gerçekte yüzde 84.7 oranında zam yaptığının saptandığını bildirdi.

Telekomünikasyon Kurulu’nun Türk Telekomünikasyon AŞ’nin tarifesini onaylayarak rekabetin olmadığı şehir içi aramalarda tüketicileri cezalandırdığını ve tüketici haklarını çiğneyerek rekabet kurallarına aykırı davrandığını belirten Çakar, “Gerek Telekomünikasyon Kurulu’nun gerekse Türk Telekom AŞ’nin bu uygulaması, tüketici haklarına ve 4054 sayılı Rekabet Yasası’na aykırıdır. Türk Telekomünikasyon AŞ doğal tekel durumunu kullanarak tüketicileri soymaktadır” dedi.

“Doğal tekel durumunu kötüye kullanıyor”

THD’nin şikayet dilekçesinin içeriği konusunda bilgi veren Çakar, şunları kaydetti:

“Şikayetimizle ilgili olarak 4054 sayılı Yasa’nın 41. maddesi uyarınca Türk Telekomünikasyon AŞ hakkında aynı yasanın 6. maddesine aykırı eylemleri nedeniyle soruşturma açılsın. Doğal tekel durumunun kötüye kullanılarak şehir içi görüşme ücretleri ve sabit ücretlere ilişkin zam uygulaması ile diğer uygulamalar yasanın 16. maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılsın.

Türk Telekomünikasyon AŞ’nin 4054 sayılı Yasa’ya aykırı eylemlerinin aynı yasanın 9. maddesi gereğince sona erdirilmesi sağlansın.

Türk Telekom, ihlal sona erdirilinceye kadar geçecek süre için ise yasanın 17/a maddesi gereğince süreli para cezası ile cezalandırılsın. Soruşturma süresince gerektiğinde tüketicilerin haklarının korunması için yasanın 9. maddesi gereğince gereken geçici önlemler alınsın.

Görüşme ve sabit fiyatların makul seviyelere indirilmesi ve tüketiciler aleyhine olan diğer uygulamalar için azami özenin gösterilmesi gerektiği 4054 sayılı Yasa’nın 9. maddesinin 1. fıkrası uyarınca ilgililere bildirilsin.”