Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer, “Dünyanın hiçbir ülkesinde ADSL için telefon hattı gerekmiyor. Ancak Türk Telekom, ADSL’de tüketiciyi telefon hattı almaya zorluyor” dedi.
Özer, yaptığı açıklamada, Türk Telekom’un kampanyalarının kabul edilemez olduğunu, yeni uygulamaya konulan ücretlendirmelerin tüketiciyi mağdur ettiğini ileri sürdü.
Şehir merkezleri ile kırsal kesim arasında bile görüşme ücretleri arasında farklar bulunduğunu dile getiren Özer, ayrıca hafta sonu indirimlerinin gizlice kaldırıldığını, birçok tüketicinin bundan habersiz olduğunu iddia etti.
Özer, ADSL hatlarında da tüketicinin mağdur edildiğini öne sürerek, şöyle devam etti: “Dünyanın hiçbir ülkesinde ADSL için telefon hattı gerekmiyor. Ancak Türk Telekom, ADSL’de tüketiciyi telefon hattı almaya zorluyor. ADSL için telefon hattı değil data hattı gerekiyor. Ama kimse bunu bilmediği için Türk Telekom tüketiciye zorla sabit ücret aldığı telefon hattı veriyor. Bu durumda en düşük aylık 29 YTL olan ADSL hattının bedeli 41 YTL’ye çıkıyor. Telekom’un 3,5 milyon ADSL abonesi var.”
Özer, telefon hattı olmadan da ADSL kullanılabileceğini, bu konuyu her ortamda tartışmaya hazır olduğunu belirterek, Türk Telekom’un bu uygulamadan vazgeçmesi gerektiğini bildirdi