Dijital devrim

Türkiye telekomünikasyon sektöründe devrim gibi yeniliklere, değişime galiba koronavirüs salgını sürecinin katkılarıyla daha hızlı geçecek. Öğrendiğim kadarıyla 3 GSM operatörü Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom’un üzerinde ittifakla anlaştığı hazırlık süreçleri tamamlanmış.Mevzu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’na gelmiş durumda. Buradan geçtikten sonra TBMM Genel Kurulu’ndan geçip yasalaşacak ve bizler önemli bir sıkıntıdan, her işlemde GSM operatörlerinin merkezlerini giderek ıslak imzayla işlem yapmaktan kurtulacağız. Bu altını çizebileceğim ilk kolaylık; devamında çok daha fazla artı değer söz konusu. Daha önemlisi, ilgili kanun yürürlüğe girdiği an bankalara, diğer dijital platformlara da örnek olacak bir durum ortaya çıkacak.

Özellikle koronavirüs salgını sürecinde bir çok işimizi evlerimizden GSM operatörlerinin rekabetçi yapılarıyla altyapıyı güçlü hale getirmeleri sebebiyle önemli bir sorun yaşamadan hallettik. Ve yeni döneme kendimizi hazırladık. Bundan sonrası kamu otoritelerinin gerekli adımları atmasına kalıyor. Konuyu Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ile enine boyuna konuştum. Bu sürecin her açıdan yakın takipçisi olduğu için görüşlerine başvurdum.

Tüketici Dijitalleşmeye Hazır

Tüketici, uçtan uca dijitalleşmek istiyor, buna hazır olduğunu gördük. Dijitalleşmenin önemini salgın öncesinde de söyleyen bir şirketiz. Şimdi, salgınla birlikte müşterilerimizden gelen bir talep var. Dijital bir yaşam şekli istiyorlar. Bu taleplerin reçetesi ise uçtan uca dijitalleşmek.

Islak imza Dönemi Kapanmalı

Koronavirüs salgınının toplumsal hayat üzerinde yol açtığı etki ve sonuçlar dikkate alındığında, vatandaşlarımızın işlemlerini evden çıkmadan, elektronik ortamda yapabilmeleri için gerekli hukuki zeminin hazırlanması önem taşıyor. Mevcut mevzuata göre ıslak imza gerektiren süreçler var. En önemli 4 tanesi şöyle:

– Abonelik başlangıcı,

– Numara taşıma,

– Abonelik feshi,

Bunların kağıt üzerinde değil dijital olarak yapılması, internet, telefon ve benzeri hizmetlere temassız ve hastalık bulaşma riski olmadan erişim ve abonelik imkânı getirilmesi gerekiyor. Abonelik sözleşmelerinin yazılı usul yanında, müşterilerin evlerinden çıkmadan uzaktan ve/veya temassız bir şekilde akdedilmesine yönelik düzenlemelerin hayata geçirilmesi önem taşıyor.

Dijital Ortamda Başlayıp Bitmeli

İşletmeciler ile aboneler arasında abonelik sözleşmesi akdedilmesi esnasında işletmecilerin potansiyel müşterilerle yüz yüze gelme ihtiyacının ortadan kaldırılması, muhtelif aksaklıkların giderilmesi ve sürecin günün teknolojisine uygun yöntemlerle dijital ortamda başlayıp dijital ortamda sonlanması mümkün olacak.

Haberleşme Kanunu Güncellenmeli

Operatörler olarak bizim dijital ortamda başlayıp dijital ortamda sonlanan bir müşteri yolculuğunu, müşteri deneyimini sağlayacak kanuni altyapıya ihtiyacımız var. Hemen her sektörün dijitalleşmesinde rol oynayan bir sektör olarak, uçtan uca dijitalleşmeyi sağlayacak kanuni altyapının bize de sağlanmasını istiyoruz. Bu hedefle oluşturduğumuz ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nda değişiklik yapılarak 4 hususun dikkate alınması önem arz ediyor. Yasal düzenlemeler sonrasında ise Türkiye önemli bir dijital dönüşüm gerçekleştirecektir.

https://www.haberturk.com/yazarlar/guntay-simsek-1019/2710023-dijital-devrim