AÇIK söylemek gerekirse Jean-Noel Labroue’nun “Darty Formülü”nden ziyade beni etkileyen “Darty Kutu”su oldu.
Yanlış anlaşılmasın “Darty Formülü” gerçekten pazarlama tekniği olarak son derece yaratıcı.
Gila BENMAYOR
gbenmayor@hurriyet.com.tr
Ancak Darty’nin bir süreden beri Fransız tüketicilerine sunduğu “Darty Kutusu” bir teknoloji harikası.
En kestirme yoldan bunun ne olduğunu yöyle tarif edebilirim.
Siz evde telefon, kablolu TV ve internet kullanıyorsunuzdur mutlaka.
ADSL için ayrı, telefon için ayrı, kablolu TV için ayrı fatura ödüyorsunuz.
Fizik mühendisi olan Nedim Eskin’in tabiriyle “dáhi” Jean-Noel Labroue bu üçünü aynı kutuya koyarak Fransızlara yeni bir hizmet sunmaya başladı.
“Darty Kutusu” için Fransızlar ayda ne kadar ödüyor biliyor musunuz? Sadece ve sadece 30 Euro yani yaklaşık 60 milyon.
Ben ADSL için 49 lira, kablolu TV için iki ayda 14 lira ve nadiren evden konuştuğum halde olduğum yüklü bir “telefon” faturası öderken Fransızlar bu üçü için sadece 60 milyon ödüyor.
“Darty Kutusu” için ilk aşamada 20 milyon Euroluk bir yatırım yapan Labroue üç hizmeti aynı anda sunmak için Fransız Telekom ile zorlu bir pazarlığa oturduğunu gizlemiyor.
Pazarlığa oturmuş ama neticede kazanan Fransızlar olmuş.
Nedim Eskin’e “Darty Kutusu” ne zaman Türkiye’ye gelir” diye sordum.
Bunun pek kolay olmayacağı cevabını aldım.
Daha yeni yüzde 25 oranında zam yapan bizim Telekom hiç buna yanaşır mı?