Kablo platform hizmetleri işletmeciliği ruhsatını almış firmalar, çeşitli gazete ve dergilerde yayımlanan ilanlarıyla sektörün yaşadığı sıkıntıları kamuoyuyla paylaşıyorlar. Firmalar bu süreci yaşarken, korkulan da gerçekleşiyor ve kullanıcılardan gelen şikayetler çığ gibi büyüyor. Firmalar, sorunun çözülmesi için kamuoyundan destek bekliyor.
Kablo platform hizmetlerinde yaşanan sıkıntıların sonu gelmezken, Türksat A.Ş’nin tavrı nedeniyle korkulan gerçekleşiyor ve kullanıcılar mağdur duruma düşüyor. Uzun süredir gerek çeşitli duyurular, gerekse ilanlar yoluyla sorunlarını kamuoyuyla paylaşan kablo platform hizmetleri işletmeciliği ruhsatını almış firmalar (İnteraktif A.Ş., KabloNET A.Ş., Topaz A.Ş., Ultra Kablo A.Ş.) abonelerin mağdur duruma düştüğünü belirtiyor, çözümsüzlüğün bir çözüm olmadığını vurguluyorlar.
Firmalar, Türksat A.Ş.’nin her türlü yazılı ve sözlü uzlaşma talebini reddettiğini ve kablo şebekelerine, yeterli deneyim, bilgi ve ekipmanı bulunmayan bazı taşeronların alelacele sokulduğunu ifade ediyorlar. Bu bilinçsiz yaklaşım sonucunda da bazı bölgelerdeki aboneler saatlerce süren kablolu hizmet kesintisi yaşıyorlar.
Kablo platform hizmetleri işletmeciliği ruhsatını almış firmalar, sorunun çözülmesi için kamuoyunun desteğini bekliyorlar. Kamuoyu baskısıyla Türksat’ın bu tavrını değiştirmesini uman firmalar, tüm kablo TV ve İnternet abonelerini, haklarını savunmaya ve kendilerine destek olmaya davet ediyorlar. Bu amaçla kurulan http://www.kablodatekelehayir.org/ web sitesi 11 Eylül Pazartesi günü yayına girecek ve aboneler şikayetlerini ve desteklerini bu adres üzerinden bildirebilecekler.
KULLANICI ŞİKAYETLERİNDEN ÖRNEKLER:
Merhaba, ben Göztepe’de oturan bir kablolu hizmet kullanıcısıyım ancak yaklaşık 25 gündür İnternet’e bağlanamıyorum. Problemimle ilgili çalmadık kapı bırakmadım. Ancak hep olumsuz cevap alıyorum. Acaba problemi çözmek için aboneliğimi iptal mi ettirmem gerekiyor?
——
Sn.Yetkili,
2 gündür Ankara Çayyolu semtinde bulunan evimizde yayınlarınızı son derece bozuk izleyebiliyoruz. Arıza için başvurabileceğimizi İnternet’te ilan ettiğiniz numara ise bir türlü cevap vermiyor. İlgilenirseniz memnun olurum.
—–
Yaklaşık 1 haftadan beri İnternet bağlantımda sorun var; bağlantım sürekli düşüyor ya da hiç bağlanmıyor. Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
—–
36 saattir kablolu TV yayını kesik, 50 kere aradık. En kısa sürede sizinle ilişkimi ortadan kaldıracağım.
—-
13 Ağustos 2006 saat 09.43’te IP numaramın değiştirilmesi için her zaman yaptığım gibi ilgili telefonu aradım. Telefona çıkan arkadaşımız, zaman zaman ihtiyaç duyarak bu telefon kanalı ile aldığım hizmetin artık verilemediğini söyledi. Bu numaraları aradığımda (N) sayıca tuş seçeneğini tuşlayarak en sonunda bir şekilde ulaştığım bayan, teknik arızadan dolayı abone numaramdan kimlik tespiti yapamayacağını söyledi. Hatta numaramı daha tamamlayamadan lafı ağzıma tıktı. Bir de sopa yemediğimiz kaldı. İlgili birime aktaracağını söylediğini takiben de hat kesildi. Sonraki 6 denememde de ne hikmet ise hiçbir birime ulaşamadım. (N) sayıda ki telefon tuş seçeneklerinin tamamını tuşlamama rağmen…
Kısa günün kârı:
1- Halledilmemiş bir problem
2- Yıpranmış sinirler
3- Kabarmış bir telefon faturası
4- Ve zaten ezbere bildiğim Mozart’ın Türk Marşı’nı defalarca dinlemek