Bugün internet pazarının da, uzak mesafenin de tek patronu var: Türk Telekom.
Bu işe soyunan onca özel sektör şirketi boşa kürek çekiyor, pazarda var olmak için kırk takla atıyor.
Ama nafile!
Özel sektörün artık telekom işinde şansı yok. Özel bir şirket olmasına rağmen Türk Telekom kamu şirketi gibi hâlâ rakipsiz.
“Telekom sektörü rekabete açıldı. İsteyen istediği gibi pazara girer. Artık telekom piyasası monopol olmaktan çıktı diyenler!” çoktan yanıldı. Sonuçta Türk Telekom’un yüzde 45 hissesi Ulaştırma Bakanlığı’na ait.
Bakanlık, 2008’de yapacağı halka arz öncesi Türk Telekom’un fiyatını aşağıya çekmek istemiyor. Bu strateji hem Ulaştırma Bakanlığı’nın hem de Türk Telekom’un patronu Oger Telekom’un işine geliyor. İki tarafta çok özel hesap yapıyor.
Olan vatandaşa oluyor. Yürürlükte olan, ‘Serbestleşme yönetmeliği’ süs bitkisi gibi ortada duruyor!
Türkiye’nin tüm kamu kurum ve kuruluşları ise Türk Telekom’la çalışmaya devam ediyor… Özel sektör telekom şirketine giden bir tek kurum yok.
Sözü uzatmayalım.
Türk Telekom’dan kopmayan sadece kamu kuruluşları mı?
Değil, değil. İşte Telekomünikasyon Kurumu! Özerk ve yeni bir kurul olmasına rağmen hâlâ Türk Telekom’dan servis alıyor.
Tüm şirketlerin uzak mesafe hizmetini verdiğini bilen Telekomünikasyon Kurumu’nun ihale açıp, bu işe en iyi fiyatı veren şirketle çalışması gerekmiyor mu?
Ancak burası Türkiye! Kurumları yönetenler de, hiç bir şeyi sorgulamıyor!
Öyle ya, Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşları Türk Telekom’a ne kadar fatura ödüyor? Bilen yok. Üstelik bütçe kalemi içinde bu faturaların karşılığı olabilecek veri de ortada yok.
Konu tartışılmaya değer.
Kulislerden yansıyanlara bakılırsa Kamu İhale Kurumu, konuyla ilgili bir düzenleme yapma hazırlığı içindeymiş.
Hayırlısı olsun.
Ama çürümeye terk edilmiş kablo şebekesi hafife alınmayacak kadar hassas.
Çünkü Türk Telekom’un karşısına rakip olarak geniş bant hızlı internet çıkacak. Halen internet pazarının yüzde 97’si Türk Telekom’un kontrolünde. 4.3 milyon ADSL abonesi var. Kablo abonesi ise 60 bin civarındaydı, 40 bine düştü. Elimizdeki değeri niye yok ettiğimizi birileri anlatmalı.
Görünen o ki, ortalığa pis bir koku yayılıyor.
Aman dikkat!.