Şehiriçinde Rekabet Kapısı Aralandı

TELKODER, vatandaşların şehiriçi telefon hizmetleri işletmecilerini seçme hakkının önündeki en büyük sorunun tarifeler olduğuna dikkat çekti.

Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) tarafından yapılan yazılı açıklamada, rekabete açılan şehiriçi telefon hizmetlerinde sıranın tarifelere geldiğini bildirdi.

Açıklamada vatandaşların şehiriçi telefon hizmetlerinde işletmeci seçme hakkını kullanarak yararlanabilmelerinin önündeki en büyük sorunun tarifeler olduğu vurgulandı. Tüm vatandaşların sabit telefon hizmetlerinde rekabetten yararlanabilmelerinin sağlanmasının gerektiğine dikkat çekilen açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“2008 yılı sonuçlarına göre sabit telefon pazarının büyüklüğü yaklaşık 6,2 milyar TL’dir. Sabit telefon pazarının yüzde 38’ini sabit ücretler, yüzde 35’ini şehiriçi görüşmeler, yüzde 25’ini ise uzak mesafe görüşmeleri oluşturuyor. Yeni Elektronik Haberleşme Kanunu (EHK) gereğince, şimdiye kadar rekabete kapalı tutulan ve pazarın yüzde 73’ünü oluşturan şehiriçi telefon hizmetleri, başka bir deyişle 4,5 milyar TL’lik bölüm de 10 Mayıs 2009 tarihinden itibaren yasal olarak rekabete açılmış oldu.

Şehiriçi telefon hizmetinin fiili olarak rekabete açılması için gerekli en önemli unsurlar olan Yetkilendirme Yönetmeliği ve Numara Kullanım Hakkı bedelleri de geçtiğimiz günlerde yayınlanarak yürürlüğe girdi. Uygulamaya yönelik birkaç adımın daha atılması ile birlikte çok kısa bir süre sonra vatandaşlarımız şehiriçi telefon hizmetlerinde de rekabetin getirdiği nimetlerden faydalanmaya başlayacaklar. Bunun için mutluyuz. Bu günlere gelmemiz için büyük çaba harcayan başta Sayın Ulaştırma Bakanı ve Sayın BTK Başkanı olmak üzere, emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Bu noktadan sonra, tüm vatandaşlarımızın şehiriçi telefon hizmetlerinden işletmeci seçme hakkını kullanarak yararlanabilmelerinin önündeki en büyük sorun tarifelerle ilgilidir. Türkiye’de yaklaşık 17,5 milyon olan sabit telefon abonelerinin yarısı HesaplıHatt ve YazlıkHatt abonesi; ancak, bu abonelere yeni işletmecilerin hizmet vermeleri yasaklanmış durumda. Bu yasaklamanın hiçbir gerekçesi olmadığı gibi, daha ucuz görüşme yapma ihtiyacı içinde olan bu abone kesimi uzunca bir süredir mağdur durumda; çünkü onlar alternatif işletmecilerden hizmet alamıyorlar.

Bu durumun çok acil olarak önlenmesi ve tüm vatandaşlarımızın sabit telefon hizmetlerinde rekabetten yararlanabilmelerinin sağlanması gerekiyor.”