Tarife Şikayetleri Tk Üzerinden TT’ye İletildi

Tüketiciler Birliği, Türk Telekom tarifelerine ilişkin imza kampanyası ile topladığı şikayet dilekçelerini Telekomünikasyon Kurumu’na (TK) teslim etti. Tarifelere onay veren TK, “tüketicilerin fiyatlarla ilgili dilek ve şikayetleri Türk Telekom’a iletilecektir” dedi.
Ücretler serbestçe belirlenebilir
Türk Telekom’un tarifelerle oynaması sektör şirketleri ve aboneler arasında gerginliğe yol açmaya devam ediyor. Tarifelere tepki gösteren Tüketiciler Birliği, topladığı şikayet dilekçelerini TK’ya teslim etti. Dilekçeleri alan TK’dan gelen açıklamada, dilekçelerin Türk Telekom’a iletileceği ancak işletmecilerin kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde alacakları ücretleri serbestçe belirleyebilecekleri vurgulandı.
Türk Telekom’un 2006 sonunda tarifelerde yapmak istediği değişiklikleri kurum gündemine getirdiğini kaydeden açıklamada, “İlk müracaat kurumumuzca incelendiğinde uygun görülmemiştir. Türk Telekom tarafından gerekli değişikliklerden sonra yeniden yapılan müracaat anılan mevzuat çerçevesinde kurumumuz tarafından titizlikle incelenmiş ve uygun bulunarak onaylanmıştır” sözlerine yer verildi.
Türk Telekom’un, tarifeleri hakkında bilgi veren açıklamada, aylık kira ücretlerinde yüzde 23.6’da kadar, şehir içi arama hizmeti ücretlerinde yüzde 17.7 ile yüzde 26.4 arasında değişen oranlarda artış; şehirlerarası arama hizmeti ücretlerinde yüzde 45.6 ile yüzde 57.1, uluslararası arama hizmeti ücretlerinde yüzde 60’a kadar, sabitten GSM işletmecilerine arama hizmeti ücretlerinde ise yüzde 1.9 ile yüzde 46.9 arasında değişen oranlarda düşüş olduğu kaydedildi.
Rekabeti korumak için büyük çaba harcıyoruz
Telekomünikasyon Kurumu’nun yasal çerçeve doğrultusunda rekabetin teşvik edilmesi için büyük gayret sarf ettiğini ileri süren TK, açıklamasında sabit telefon arama hizmetleriyle ilgili piyasaya yeni giren işletmecilerin ana girdisini oluşturan arabağlantı ücretlerinde 2004’ten bu yana ciddi düşüşler sağlandığına dikkat çekti.