Türkiye’de son günlerde bazı vatandaşların telefonla aranarak sigorta poliçesi gibi hizmet satışları yoluyla dolandırıldığı yönünde haberler çıkıyor. Ama konu anlatılırken, dolandırıcıları kınamaktan çok, arama yapılan telefon numaralarının suçlaması gibi bir yanlış yapılıyor.
Konuya ilişkin açıklama yapan TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata ARIAK,“Bazı haberlerde, yapılan dolandırıcılığa karşı vatandaşın uyarılması gerekirken, maalesef arayanın telefon numarası suçlu gibi gösteriliyor. Telefonla aramalarda herhangi bir numara kullanılabilir. Arayan numaralar 444’lü, 0850’li, sabit veya cep telefonu numarası olabilir. Arama yapanlar için bunların birbirlerinden farkı yok; dolayısıyla belli bir numara gurubunun suçlu gibi gösterilmesi doğru değil. Haberleşme konularında yetkili ve sorumlu olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)’dur. Türkiye’deki tüm telefon numaralarını BTK verir ve kullanılmalarını da denetler. Bu nedenle BTK’nın bu konuyla ilgili bir açıklama yapması faydalı olur ” dedi.
850’li Hatlar da En Az Diğer Hatlar Kadar Güvenli ve İtibarlıdır
TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı ARIAK, küçük büyük tüm işletmeciler tarafından kullanılan tüm numaraların hepsinin devlete ait olduğunu, BTK tarafından işletmecilere tahsis edilen 850’li ve 444’lü numaraların hepsinin de itibarlı numaralar olduğunu vurguladı.
444’lü Hatlardaki Tekel Sona Ermeli
444’lü numaraların sadece Türk Telekom tarafından verilmesi yerine, TELKODER üyesi işletmecilerin de 444’lü numaraları müşterilerine verebilmeleri gerektiğini vurgulayan Arıak, “Bu konu tam serbestleşmenin ve tam rekabetin sağlanması için bir zorunluluk haline gelmiştir. Vatandaşlarımız 0850‘li numaralar gibi 444’lü numaraları da istedikleri işletmeciden alabilmeliler. Sadece Türk Telekom tarafından verilen 444’lü numaralar ile ilgili “itibarın numarası” şeklinde reklamların yapılmasını da doğru bulmuyorum, 850’li numaralar da 444’lü numaralar kadar itibarlıdır” şeklinde konuştu.