TELKODER: “Yakınsama Politikaları, Altyapı Yatırımını ve Rekabeti Desteklemeli”

  • Vergiler çok yüksek ve dengesiz. Vergi oranı uydu ve kablo yayınlarında %33, internetten yapılan yayınlarda ise %23…
  • IPTV dünyada %15 yaygınlığa ulaştı, akıllı TV yaygınlığının Amerika’da 2016 yılında %43’e ulaşması bekleniyor…
  • Youtube’a her 1 dakikada 72 saatlik video yükleniyor…

IIC-International Institute of Communications (Uluslararası İletişim Enstitüsü) tarafından İstanbul’da düzenlenen IIC Telekomünikasyon Medya Forumu’na katılan TELKODER, medya ve internet hizmetlerinin yakınsaması sürecini hem Türkiye özelinde hem de global düzeyde değerlendirdi. Çok sayıda ülkeden Düzenleyici Kurum, akademisyen ve telekomünikasyon şirketinin katılım gösterdiği uluslararası etkinliğe Türkiye’den ise; BTK Başkan Yardımcısı Ayhan Beydoğan, Türk Telekom Kurumsal Müşteri Başkanı Mehmet Ali Akarca ve Türknet Genel Müdürü Cem Çelebiler gibi isimler katıldı.

11 yılı aşkın süredir Telekomünikasyon alanında yaptığı başarılı çalışmalarla saygın bir STK olan TELKODER de bu önemli etkinliğin davetli katılımcılarından birisiydi. TELKODER adına bir sunum yapan TELKODER Genel Seketeri Rıdvan Uğurlu, medya ve internet hizmetlerinin bir araya gelmesi doğrultusunda ulusal çapta belirlenecek politikalar üzerine derneğin görüşlerini açıkladı. Uğurlu şöyle konuştu: “ IPTV adı verilen internet üzerinden TV yayını ve internete bağlanabilen akıllı TV yaygınlığı dünyada ve ülkemizde artmakta. IPTV dünyada %15 yaygınlığa ulaştı, akıllı TV yaygınlığının Amerika’da 2016 yılında %43’e ulaşması bekleniyor. TV ve video yayınları artık TV cihazlarının yanı sıra bilgisayarlar, tabletler ve cep telefonlarından da izlenebiliyor. Youtube’a her 1 dakikada 72 saatlik video yükleniyor. Bütün bu bilgiler bize haberleşme hizmetleri ile medya hizmetlerinin iç içe geçmekte olduğunu, yakınsadığını gösteriyor. Haberleşme-Medya yakınsaması telekomünikasyon alanı ile medya alanını olduğu gibi toplumu da yakından etkiliyor. Medya ve internetin iç içe geçmesi, ulusal çapta bazı politikaların belirlenmesi, yeni düzenlemelerin yapılmasını gerektiriyor. Ulusal çapta belirlenecek politikalarda; altyapı yatırımlarının desteklenmesi ve rekabetin teşvik edilmesi çok önemlidir”.

Rıdvan Uğurlu, bununla birlikte telekomünikasyon-medya sektöründe Türkiye’de yaşanan bazı sorunlara da değindi. “Vergiler çok yüksek ve dengesiz, uydu ve kablo üzerinden yapılan yayınlarda vergi oranı %33 iken bu oran internet üzerinden yapılan yayınlarda %23 oluyor. Ayrıca uydu ve kablo yayınlarını izlemek için kullanılan alıcı cihazlar üzerindeki vergi yükü de %19 civarında. Uydu üzerinden yapılan şifreli yayınların kaçak kullanımı ve paylaşımı çok yaygın, kaçak kullanımların engellenmesi için etkin önlemler alınması gerekiyor. Telif hakları konusunda var olan kanunlarımızdaki tanımlar birbirini tutmuyor, bu yüzden işletmeciler çok sayıda dava ile karşı karşıya kalıyor, telif hakları konusundaki meslek kuruluşları işletmecilerden çok yüksek ücretler talep ediyorlar” diyerek ülkemizde yaşanan önemli konulara dikkat çekti.

1969 yılında İngiltere’de kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak kurulan ve küresel çapta telekomünikasyon alanındaki gelişmeler; medya, dijital medya politikaları ve düzenlemeleri ile bunların hem iş dünyasına hem de topluma etkileri konusunda çalışan IIC tarafından 12-13 Haziran’da düzenlenen toplantıda dünyadan ve Türkiye’den önemli sektör temsilcileri hazır bulundu.

Konferansta ayrıca, telekom sektöründe yatırımların arttırılmasına yönelik politika ve düzenlemeler, içerik hizmetleri, yakınsama ve sosyo-ekonomik getirileri, internet yönetimi, IP temelli şebekeler ve şebeke tarafsızlığı, veri gizliliği ve siber güvenlik gibi başlıklarda çeşitli sunumlara da ev sahipliği yaptı.

ICC Hakkında:
1969 yılında İngiltere ve Galler’de kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak kurulmuştur. Kuruluşun başkanı Fabio Colasanti’dir. Colasanti, eski Avrupa Komisyonu Bilgi Toplumu ve Medya Genel Müdürü’dür. Kuruluşun temel çalışma alanı küresel çapta telekomünikasyon alanındaki gelişmeler, medya ve dijital medya politikaları ve düzenlemeleri, ve bunların hem iş dünyasına hem de topluma etkileridir. Uluslararası alanda her yıl birkaç kez düzenlediği forumlarda sektör oyuncuları, karar alıcılar, düzenleyici kurumlar ve akademisyenleri bir araya getirerek küresel çapta sektöre ilişkin piyasa analizleri ve Telekom politikalarına yönelik gelişmeler konularını işlemektedirler.