Türk Telekom Grevinin Faturası 100 Bin YTL

“İki üyemizin iki günlük zararı 100 bin YTL. Sorunlardan etkilenen şirket sayısı ise 20”
SERBEST Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (Telkoder) Başkanı Yusuf Ata Arıak, Türk Telekom grevinde ortaya çıkan sorunların sektörde yeni işletmeci ve alternatif altyapıların varlığının gerekliliğinin önemini bir kez daha ortaya çıkardığını söyledi. Grev yüzünden aksayan hizmetlerin Türkiye’de kesintisiz haberleşme güvenliği olmadığını gösterdiğini kaydeden Arıak, Türk Telekom şebeke hizmetlerinde ortaya çıkan aksaklıklardan, telefon ve internet erişimi hizmeti veren üye işletmeci şirketlerin olumsuz etkilendiğini vurguladı. Arıak, şöyle konuştu:

Üyeler zarar etti
“Grevle birlikte Türkiye, kritik önem taşıyan bir pazarda serbestleşmenin tam anlamıyla gerçekleşmemiş olmasının sakıncalarını çok net bir şekilde anlamış ve yaşamış oldu. Üyelerimiz arasından iki şirketin grevin ilk iki günündeki zararı 100 bin YTL. Ayrıca grevin yol açtığı sorunlardan etkilenen 20’yi yakın şirket daha var. Grev anayasal bir haktır. Türk Telekom’daki sorun çalışanların anayasal haklarını koruması değil, sektörde serbestleşmenin bir türlü tam anlamıyla sağlanamaması ve Türk Telekom’un altyapısına bir alternatif yaratılamamasıdır.”

3 bin 690 kişi ile 59 şirket işlem yapamaz hale geldi

Aralarında Sabancı, Koç, Borusan gibi 25 firmanın üyesi olan Telkoder’in verdiği bilgiye göre, grev yüzünden şebeke dağıtımını sağlayan 41 POP noktasında kesinti oldu.

100 bin telefon kapasitesine sahip 7 adet 34 Megabit’lik hat kesintisi var.

66 adet 2 Megabitlik hatlardaki kesinti ise bin kullanıcıyı etkiliyor.

Şu ana kadar 3 bin 690 bireysel, 59 kurumsal müşteri işlem yapamaz hale geldi.

Kesinti faturadan düşmezse hukuki süreç başlatılacak

TÜKETİCİLER Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer, Türk Telekom’daki grev ve saldırılar yüzünden yaşanan kesintilerin faturadan düşülmemesi durumunda hukuki süreç başlatacaklarını bildirdi. Özer, “Türk Telekom, sabit ücret alarak grevde bile 24 saat kesintisiz hizmet vereceğini taahhüt etmektedir. Ay sonunda normal hizmet verilmiş gibi fatura edilmesi durumunda hukuki süreç başlatacağız” dedi.