Türk Telekom’un yeni tarifelerinin detayları anlaşıldıkça tüketicilerden ve telekom sektörünün çeşitli kesimlerinden tepkiler yağıyor.
Tüketici kaybedecek, Öger daha fazla kazanacak
Enflasyonu bahane ederek nihai tüketicinin en fazla kullandığı servis olan (TT A.Ş.’nin toplam trafiğinin %86’sını oluşturan) Şehiriçi telefon görüşmelerine %27 zam yapıp, Şehirlerarası ve Milletlerarası telefon görüşmelerine ise “halkımıza indirim yapıyoruz” (!) bahanesi ile %54 ila %57 oranında indirim yapan Türk Telekom’un toplamda bu işten çok karlı çıkacağı görünmeye başladı.
Türk Telekom’un 2006 yılındaki trafik dağılım oranları aşağıdaki şekilde tahmin edilmektedir;
-Şehiriçi (48.261.405.261dk/yıllık) %86
-Şehirlerarası (4.790.731.144dk/yıllık) %9
-Milletlerarası (627.252.148dk/yıllık) %1
-GSM (2.335.818.693dk/yıllık) %4
Bu tabloya ne kadar zam/indirim yapıldı;
-Şehiriçi +%27 (zam)
-Şehirlerarası -%54 (indirim)
-Milletlerarası -%57 (indirim)
-GSM -%15 (indirim)
-Sabit Ücret +%24 (zam)
(Standart tarife baz alınmıştır.)
Ağırlıklı trafik ortalamalarıyla zam/indirim oranları biraraya getirildiği zaman toplamda indirim yerine, tüketicinin cebine bu tarifeden dolayı %17 civarında bir zam yansıması bekleniyor.
Bu durum karşısında ise en yetkili söz sahibi kurum olan Telekomünikasyon Kurumu’ndan henüz tüketicileri aydınlatıcı bir açıklama gelmiş değil.
Kaynak : TNN