Zam mı, Yoksa Rekabet mi?

Telekom’un yaptığı zammın “Telefon rekabeti tüketiciye yaradı” diye sunulmasına okurlarımız tepki gösterdiler:
“Telekom’un yeni tarifeleriyle ilgili haberin bu başlıkla verilmesinin tarafsız habercilik ilkesine aykırı olduğunu düşünüyorum. Çünkü Telekom sabit ücretlere yüzde 23.5 ve şehir içi aramalara ise yüzde 27 oranında zam yapmıştır. Zamlar devletin açıkladığı enflasyonun iki katından fazladır. Diğer tarifelerde yapılan indirimler de tüketiciye yansımayacaktır. Çünkü şehirlerarası iki görüşmeye karşılık 10-15 kere şehir içi görüşme yapacaktır. Şimdi bu zam mı, yoksa rekabet mi?”
Arkadaşımız Şükrü Andaç konuya ilişkin şu açıklamayı yaptı: “Sadece Telekom’un değil, cep telefonu operatörlerinin de tarifelerini kapsayan bir haberdi. Fiyatları karşılaştırarak böyle bir haber yaptık. Nedeni de cep operatörlerinin yaptıkları kampanyalara Türk Telekom’un eklenmesiydi. Haberin içinde de ayrıca ‘Telekom’dan iki zam, üç indirim’ başlığıyla detaylı olarak zamları vurgulanmıştır.”